سئوکار کیست؟
متخصص سئو یا سئوکار یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو است که یک وب سایت را آزمایش، تجزیه و تحلیل و تغییر می دهد تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و متعاقباً وب سایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ رتبه بالاتری کسب می کند.
یک متخصص سئو بهینه سازی صفحه را در سراسر یک وب سایت انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که نتایج جستجو مرتبط هستند و تجربه کاربری مثبتی ایجاد می کند، ترافیک وب سایت رو به رشد، حجم سرنخ و آگاهی از برند ایجاد می کند.
به عبارت دیگر، یک متخصص سئو هیچ تفاوتی با سایر حرفه ای های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی ندارد: آنها در نهایت در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای شرکتی که در آن کار می کنند ایجاد کنند.
با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای سئو مانند گوگل آنالیتیکس، یک متخصص سئو می تواند میزان بازدید وب سایت را در گوگل افزایش دهد که به نوبه خود مزایای عمده ای برای هر شرکتی دارد.
برخی نیز ممکن است برای توسعه ابتکارات جدید یا مدیریت بهتر حسابهای رسانههای اجتماعی، برای افزایش تعامل و ترافیک کاربر، با سایر اعضای یک تیم بازاریابی همکاری نزدیک داشته باشند.
مسئولیت های شغلی متخصص سئو چیست؟
مسئولیتهای شغلی متخصص سئو بر اساس اینکه فردی برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار میکند، در بخش بازاریابی دیجیتال یک شرکت یا فریلنسری برای یک مشتری متفاوت است، اما شرح شغل اکثریت قریب به اتفاق پستهای متخصص سئو شامل همه یا بیشتر موارد میشود. به شرح زیر:
- استراتژی های بهینه سازی را توسعه میدهد که رتبه بندی نتایج موتور جستجوی وب سایت شرکت را افزایش دهد
- هنگام انجام کمپین های جستجوی پولی، متخصص سئو تست ها را اجرا می کند، داده ها و نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند، روندها و بینش ها را برای دستیابی به حداکثر بازگشت سرمایه شناسایی می کند
- مدیریت هزینه های کمپین های سئو، حفظ بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق تفاوت ها با تیم توسعه وب همکاری نزدیک داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین شیوه های SEO به درستی در محتوای وب سایت دنبال می شود
- با تیم های تحریریه و بازاریابی برای هدایت سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا کار میکند
- مسئولیت بهینه سازی صفحه برای بازاریابی موتورهای جستجو را بر عهده میگیرد
- انجام تحقیقات مداوم، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی مرتبط جدید برای استفاده در وب سایت شرکت تحقیق و اجرای توصیه های بهینه سازی موتور جستجو استراتژی ساخت لینک را ایجاد و اجرا میکند
- تغییر معماری وب سایت، محتوا، پیوند و سایر عوامل برای بهبود موقعیت سئو برای کلمات کلیدی هدف
- اهداف قابل اندازه گیری را تعیین میکند که بهبود تلاش های بازاریابی را نشان می دهد
- معیارهای عملکرد روزانه را با ابزارهای SEO مانند تجزیه و تحلیل گوگل برای درک عملکرد استراتژی سئو بررسی میکند
- برای مدیریت استراتژی سئو با دیگران در بخش بازاریابی همکاری میکند
- محتوای وب سایت جذاب و با کیفیت، از جمله پست های وبلاگ و توضیحات صفحه را برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت منتشر میکند
متخصصان سئو از کجا می آیند؟
اکثر متخصصان سئو و سایر متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو، قبل از کار بر روی مهارت های فنی خود و استفاده از مهارت های قابل انتقال و سوابق تحصیلی خود برای ایجاد شغل در سئو، کار خود را در زمینه دیگری آغاز می کنند.
هیچ مدرک کالج یا دانشگاهی مستقیماً به سئو مرتبط نیست – و مطمئناً هیچ برنامه بازاریابی چهار ساله ای مهارت های فنی خاصی را که برای پیشرفت در زمینه سئو نیاز دارید به شما ارائه نمی دهد – اما به ندرت می توان شرح شغلی را مشاهده کرد. یک متخصص سئو که مدرک لیسانس یا معادل آن را در زمینه های مرتبط مانند تجارت، بازاریابی یا ارتباطات فهرست نمی کند.
اکثر کارشناسان سئو که در این زمینه کار میکنند نوعی تلاش اضافی را دنبال میکنند تا به کارفرمایان نشان دهند که مهارتهای خاص مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را دارند، ترافیک موتور جستجوی خود را افزایش میدهند و مطمئن میشوند که وبسایت آنها نزدیک به بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو است.
حتی اگر مدرک مرتبطی داشته باشید، احتمالاً برای اثبات اینکه شما در صدر دنیای دائماً در حال تغییر سئو هستید، نیاز به ارتقاء مهارت با یک دوره گواهینامه یا سایر دوره های آنلاین است.
ویژگی های یک متخصص سئو موفق چیست؟
در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی که متخصصان سئو موفق باید داشته باشند تا در دنیای دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی موتورهای جستجو پیشرفت کنند، آورده شده است:
1. درک سه سطح سئو
سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر متخصص سئوی خوب باید در توسعه استراتژی بازاریابی هر سه را در نظر داشته باشد:
فنی (تکنیکال)
به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار باطن و پایه یک وب سایت است. بخشی از این کار شامل انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است که می تواند فرصت هایی را برای SEO فنی برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با موبایل، خزیدن و معماری وب سایت آشکار کند.
سئوی فنی همچنین خوانایی وب سایت را به شدت بهبود می بخشد، که به نوبه خود تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت خوب است.
سئو داخلی (On Page)
به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود.
سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.
بهینه سازی خارج (Off Page)
از صفحه در مورد ایجاد رابطه قوی تر بین وب سایت شما و سایر وب سایت ها از طریق انواع تاکتیک های لینک سازی است. بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب سایت منبع قابل اعتمادی است و بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.
2. ذهن باهوش برای بازاریابی
جنبه های فنی سئو واضح است که بخش بزرگی از کار است و درک مسائلی که می تواند باعث شود گوگل وب سایت شما را در نتایج جستجو دفن کند بسیار مهم است.
اما هنگامی که بر آن غلبه کردید، مشاغل در صنعت سئو شباهت های زیادی با سایر مشاغل بازاریابی دیجیتال یا حتی بازاریابی سنتی دارند: در نهایت، شما باید محتوا را به گونه ای بسازید و موقعیت دهید که در حین اصرار، منافع مصرف کننده را مشخص کند. آنها به فروش نزدیک تر هستند.
بخش دشوار، ایجاد محتوایی است که هم برای افراد آن طرف موتور جستجو قانع کننده باشد و هم الگوریتم گوگل را خوشایند کند. که با تجربه همراه است.
برای موفقیت واقعی در نقش سئو، همیشه باید بازاریابی محتوا را در سطح عمیقتری در نظر بگیرید، همچنین روانشناسی مصرفکننده و مخاطبان هدفی که برای آنها بازاریابی میکنید، چشمانداز رسانههای اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژیهای بازاریابی، و اهداف کلی کسب و کار که به افزایش آگاهی و تبدیل برند کمک می کند.
3. توانایی فکر کردن به تصویر بزرگ
همانطور که مشخص کردیم، همه چیز تحت تأثیر سئو قرار می گیرد. وب سایت های شرکت بسیار مهم هستند، سئو باید با بقیه این ملاحظات در اطراف یک سایت مرتبط باشد.
به داشتن اهداف مشخص در مورد کمپین های سئو کمک می کند. به عنوان یک متخصص سئو، هدف شما این است که روی رتبه بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک، افزایش آگاهی از برند یا تبدیل (تبدیل شخصی که از وب سایت شما بازدید می کند به مشتری) تمرکز کنید.
تعریف این اهداف و سپس حفظ اهداف بزرگتر سازمان در هنگام اجرای استراتژی سئو، متخصص سئو را برای موفقیت آماده می کند.
4. مهارت های ارتباطی درجه یک و روحیه همکاری
یک متخصص سئو با طیف گسترده ای از بخش ها در یک تجارت کار می کند، از جمله فروش، خدمات مشتری، توسعه وب، تجزیه و تحلیل، فناوری اطلاعات، بازاریابی و موارد دیگر. و توضیح اینکه چرا ایجاد تغییرات در یک وب سایت باعث افزایش سئو و در نهایت ترافیک و تبدیل بیشتر می شود، همیشه آسان نیست. اینجاست که مهارت های ارتباطی شما وارد عمل می شود.
متخصصان سئو باید بدانند که چگونه به روشی متقاعدکننده و قابل دسترس توضیح دهند که چرا تغییرات خاصی ضروری است و چگونه آنها به نفع وب سایت و شرکت هستند. علاوه بر این، بخشی از کار شما این است که بتوانید این کار را با تیم هایی با زمینه ها و دیدگاه های مختلف در وب سایت انجام دهید.
نه تنها این، بلکه می توانید در محتوای خاصی که برای سایت در حال توسعه است نیز مشارکت داشته باشید، بنابراین باید مطمئن شوید که مهارت های نوشتاری شما برای مشاغل سئو عالی است.
5. کنجکاوی و سازگاری
گوگل الگوریتم های خود را برای رتبه بندی دائمی نتایج موتورهای جستجو تغییر می دهد. این واقعیت که الگوریتمهای موتورهای جستجو اغلب بدون هشدار یا توضیح تغییر میکنند، بسته به دیدگاه شما، میتواند برای شما خستهکننده یا هیجانانگیز باشد – اما یک متخصص SEO خوب این چالش را با اشتیاق انجام میدهد.
برای پیشرفت در فضای سئو باید چابک باشید. بسیاری از متخصصان از یادگیری مستمر سود می برند، اما یک متخصص سئو برای زنده ماندن به آن نیاز دارد.
علاوه بر این، اگر شما مسئول وب سایت یک شرکت هستید، نمی توانید از خود راضی باشید – به عنوان یک متخصص سئو، وظیفه شما این است که به طور مداوم محتوای آن را بررسی کنید تا ببینید آیا با بهترین شیوه های سئو در حال تغییر همخوانی دارد یا خیر.
وظایف شغلی مرتبط با متخصص سئو چیست؟
شرح شغل های رایج زیر به متخصص سئو به شرح زیر است:
بازاریاب موتور جستجو
اغلب اوقات، بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) با هم ترکیب می شوند، اما در واقعیت، بسیار متفاوت هستند.
بازاریابی موتورهای جستجو بسیار گسترده تر است و در واقع SEO را در خود جای داده است. بازاریابی موتورهای جستجو مستلزم آن است که مهارت هایی از جمله بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات و برخی مدیریت ارتباط با مشتری را داشته باشید، زیرا باید برای بازاریابی برای مشتریان و همچنین موتورهای جستجو تلاش کنید.
در حالی که متخصصان بازاریابی موتورهای جستجو فقط در جستجوی پول تخصص دارند، برخی هم بازاریابی موتورهای جستجو و هم سئو را انجام می دهند. تسلط بر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و سئو مانند گوگل ادوردز، بینگ ادوردز و گوگل آنالیتیکس یک پیش نیاز کار است.
مشاور بازاریابی کسب و کار
متخصصان سئو بینشی دارند که تقاضای زیادی دارد. شما باید بتوانید سابقه اثبات شده موفقیت مرتبط با سئو را برای واجد شرایط بودن برای شغلی به عنوان مشاور بازاریابی کسب و کار نشان دهید، زیرا این موقعیت شما را ملزم به همکاری با مشتریان برای ارائه راه حل هایی برای نیازهای خاص آنها، برنامه ریزی و کمک در اجرای آنها می کند.
سئو و سایر ابتکارات بازاریابی، اثربخشی استراتژیهای بازاریابی موجود و همچنین استراتژیهایی را که به کار میگیرید اندازهگیری کنید و برای ایجاد ارزش برای آن شرکتها، پشتیبانی و استراتژی بلندمدتی ارائه دهید.
مدیر بازاریابی دیجیتال
دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو به طور ذاتی با هم مرتبط هستند. بازاریابان دیجیتال معمولاً انواع بازاریابی آنلاین از جمله SEO، SEM، PPC و رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند.
متخصصان دیجیتال مارکتینگ استراتژیهای بازاریابی را ایجاد و اجرا میکنند، برای تقویت سئو، مدیریت محتوا و استفاده از رسانههای اجتماعی تا حداکثر اثربخشی برای افزایش ترافیک، آگاهی از برند و فروش تلاش میکنند.
مدیر رسانه های اجتماعی
شرح شغل مدیر رسانه های اجتماعی خواستار ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی قانع کننده است که در هر پلت فرم رسانه های اجتماعی کار می کند و در زمان های مناسب و در قالب های مناسب منتشر می شود تا بیشترین سروصدای ممکن را در بین مخاطبان هدف شرکت ایجاد کند.
مانند یک متخصص سئو، بخشی از مسئولیت مدیر رسانه های اجتماعی هدایت ترافیک به وب سایت شرکت است و در عین حال به طور مستقیم با مصرف کنندگان و کاربران از طریق حساب های رسانه های اجتماعی آنها در تعامل است.
کارشناس ایمیل مارکتینگ
متخصصان ایمیل مارکتینگ با کاوش در جایگاه عمیقتری در بازاریابی دیجیتال، دقیقاً میدانند که چگونه محتوای قانعکنندهای برای کمپینهای ایمیلی ایجاد کنند که مشتریان را ترغیب به کلیک کردن کند.
ایمیل همچنان یکی از قوی ترین روش ها برای دستیابی به یک مخاطب هدف متعهد است. بازاریابی ایمیلی در درجه اول فعالیتی است که منجر به تولید سرنخ می شود، بنابراین این تلاش های ایمیلی همیشه بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر خواهد بود.
متخصصان سئو با چه کسانی کار می کنند؟
اکثر متخصصان سئو مستقیماً به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی یا بازاریابی دیجیتال بزرگتر کار می کنند، بنابراین با تیم های بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابان موتورهای جستجو و تیم های بازاریابی ایمیلی کار می کنند.
اما به طور گسترده تر، سئو تقریباً تمام بخش های یک وب سایت شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد، به این معنی که تقریباً بر هر بخش از یک شرکت تأثیر می گذارد. در نتیجه، یک متخصص SEO میتواند انتظار داشته باشد که با تیمهای توسعه، طراحی، فروش، فناوری اطلاعات و خدمات مشتری و غیره کار کند.
دلایل تبدیل شدن به یک متخصص سئو
دلایل قانع کننده زیادی برای در نظر گرفتن شغلی به عنوان یک متخصص سئو وجود دارد، با توجه به اینکه این رشته به سرعت در حال رشد است و در بسیاری از حوزه های دیگر از فضاهای بازاریابی دیجیتال و ارتباطات کاربرد دارد. در اینجا چند دلیل برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو وجود دارد:
1. شما با استفاده از کلمات راه مثبتی در پیش دارید
گاهی فراموش می کنیم که خوب نوشتن اساس سئو است. یک متخصص سئو باید بداند که چگونه به طور واضح و مختصر بنویسد در حالی که محتوای متمرکز بر هدف کاربر ایجاد می کند.
علاوه بر این، واژه سازان ممکن است از دیدن اینکه چگونه تغییرات کوچک در انتخاب کلمات و ساختار، بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی، منجر به افزایش سئوی شما می شود، لذت ببرند.
برقراری ارتباط همزمان با افراد و موتورهای جستجو و در عین حال ایجاد محتوایی که برای هر دو قانع کننده تلقی شود، کار آسانی نیست، بنابراین مهارت های نوشتن شما را راه طولانی می برد.
2. تعداد کمی از زمینه ها به عنوان پویا هستند
اگر از آن دسته افرادی هستید که عطش بی پایان برای اطلاعات دارید – و از همه چیزهای دیجیتال قدردانی می کنید – شغل در سئو مناسب خواهد بود. یک متخصص سئو میداند که مطالعه مداوم اصلاحات در الگوریتم گوگل و تنظیم بر اساس آن بخش مهمی از افزایش ترافیک موتورهای جستجو و موثر ماندن به عنوان یک متخصص سئو است.
یک متخصص سئو باید روی پای خود بماند زیرا شما هرگز نمی دانید چه تغییراتی می تواند در گوشه و کنار باشد. اگر این برای شما هیجان انگیز است، شغل در سئو بسیار مناسب خواهد بود.
3. امنیت شغلی قوی
کسبوکارها اخیراً به فکر سرمایهگذاری بیشتر در بهینهسازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو شدهاند. طبق یکی از گزارشهای اخیر، شرکتهایی که سالانه بیش از 25000 دلار برای بازاریابی هزینه میکنند، گزارش دادند که بازاریابی موتورهای جستجو و سئو بهترین بازده سرمایهگذاری را ارائه میکنند، و دو سوم از SEM و SEO را بهعنوان اولویت بسیار بالا یا اولویت بسیار بالا در آینده ذکر کردهاند.
از بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی شبکه های اجتماعی. شرکتها در حال حاضر پول بیشتری را نسبت به قبل به سمت بازاریابی دیجیتال هدایت میکنند – از آنجایی که سئو بخش بزرگتری از این کیک را به خود اختصاص میدهد و همچنان به ارائه ارزش بیشتر ادامه میدهد، باید مشاغل بیشتری را برای افرادی که دارای مجموعه مهارتهای سئو هستند، ایجاد کند.
4. خلاقیت در طراحی خود را محک بزنید
یک متخصص سئو خوب هرگز سئو را در خلاء در نظر نمی گیرد. یک متخصص سئو باید کل وب سایت مشتری یا شرکت را در نظر بگیرد و نه تنها ساختار، بلکه تجربه کاربر و ظاهر و احساس کلی را نیز در نظر بگیرد.
بنابراین کار یک متخصص سئو فقط شامل نوشتن محتوای جذاب نیست، آنها همچنین باید بدانند که چگونه چشم خود را برای زیبایی شناسی و طراحی وب به کار گیرند. مشاغل زیادی وجود ندارند که به شما این امکان را می دهند که به اندازه یک متخصص سئو، عضلات خلاقانه زیادی را منعطف کنید، و این یک چشم انداز جذاب برای بسیاری است.
5. مهارت های سئو قابل انتقال است
هنگامی که مهارت های سئو را به دست آوردید و بر ابزارهای سئو تسلط پیدا کردید، کاندیدای جذابی برای تعدادی از مشاغل دیگر در صنایع و مشاغل مختلف خواهید بود. به شرح شغل غیر متخصص سئو نگاهی بیندازید و همچنان به احتمال زیاد تخصص سئو را مجموعه ای از مشاغل در زمینه هایی از جمله ارتباطات، مدیریت محتوا، بازاریابی، رسانه های اجتماعی و روزنامه نگاری پیدا خواهید کرد.
دیدگاه شما